ŠUP 16

Na podzim jsme jeli Vltavu, a to z Vyššího Brodu do Českého Krumlova první vodu a z Krumlova do Boršova vodu druhou. Zápisů se sešlo hned několik, a tak vám přinášíme tyto tři:

Voda I.

Nazdárek všichni příznivci vodního sportu! Nyní se Vám pokusím popsat co se vlastně dělo na první vodě.

Plác a Brek na lodi, Brek kotrčí ?!?!Sraz byl jestli si dobře vzpomínám v 15.05 a vlak jel v půl čtvrté, ale zda to tak je to si nejsem úplně jist, ale to není v tomto případě podstatné.

Nevím co se dělo ve vlaku ve kterém jeli Kule, Plác, Maďal, Ahalbert Skorec, Kotul, tuším ondra, Bráškové ubřečení a Hroch.. Já s Krupem jsme přijeli po dlouhé cestě až večír do kempu ve Vyšším brodě, kde večer hrála jakási neznámá kapela známé písničky. S Krupem jsme snědli všechno co nám kdo věnoval na co jsme přišli a ještě jsme se vydali do city abychom tam také něco našli. Bohužel všude v těch devět hodin už měli zavřeno nebo už nevařili. Tak jsme alespoň začali přemýšlet a koupeli v Lipně. No ale bylo celkem frišno tak jsme na to nějak zapomněli. Cestou jsme potkali Tatoucha, který přijel také později, protože mu vlak nestavil na Vršovicích, tak musel chudák čekat na další. No po takto krušném dni jsme šli spát. V noci byla celkem zima.

Pavučina (web)Druhý den bylo krásně s četnou rosou, což vypadalo jako kdyby pršelo. Ráno jsme střídavě jedli snídani a nosili lodě. Potom jsme zbalili věci a celkem brzo vyrazili. Ještě jsme se s Kulem hádali kdo si vezme Ahalberta, protože jedna loď byla děravá a tak se na ní muselo singlovat a nikdo jako Krup nebo Kule ho nechtěli, tak to zbylo na mne. Hned jak sedl do lodi musel jsem ho trošku osvěžit aby mu došlo že je na lodi a musí se podle toho chovat. Jenomže ono mu to došlo až odpoledne, tak mě potom napadlo, že jsem to měl provést zvečíra, aby na to měl nějaký ten čas. No během dopoledne se udělalo krásné počasí, které bývá na vodě tak jednou za dva roky. Bylo fakt vedro a od rána se vedli bitvy. Jelikož jsem jel s Ahalbertem moc jsem se do bitek nezapojoval, ale vynahradil jsem si to v neděli, kdy už jsem udal Ahalberta Kulemu a mohl jsem se cákat o sto osm. Voda celkem tekla ale bylo hrozně málo vody. No a s Ahalbertem na lodi to je hrůza. Kameny to nehlásí a není přes něho vidět. Ještě párkrát jsem ho osvěžil, ale nic to nebylo platné. Potkali jsme cestou Vikiho z budějovického oddílu Koráb. Trochu nám poradil, kde by se dalo spát a tak jsme to hledali. Pár míst jsme opustili s tím, že na jednom jezdil traktor a na druhé bylo vidět z nedalekého kempu. Nakonec jsme skončili v jakési zatáčce. Postavili jsme stany a někteří se vydali pro dřevo,ale trochu si to spletli a přinesli plno hub. A tak se k večeři vařila kolínka a houbami naloženými v rumunském protlaku a sýrem. Celkem to ušlo. Večer se ještě hrálo na kytáru (Krup) a pak se šlo spát. V noci už nebyla taková zima. Ráno ti obětavější uvařili rumunskou (alespoň myslím) krupičku nebo co to bylo. Takové malé plus byla jablka , která tam také se tam nacházela. Zbyl nám jeden plný kotel. Když jsme hledali kam s ním, jel kolem Viki, tak jsme mu také nabídli. Odmítl. Asi věděl co dělá. Pak jsme vyrazili. Bylo krásné počasí jaké bylo v sobotu. Jak jsem už naznačil, nechal jsem Ahalberta Na gumáku jsme sjížděli jezy vždy několikrát Kulemu a jel jsem sám. Ještě jedna změna byla v tom, že Plác ukecal Krupa aby jel sním jelikož jeho loď měla celkem velkou díru. Znovu jsme se cákali, protože by byla škoda tak krásné počasí nevyužít. Těsně před Českým Krumlovem jsme našli dobrodince, který nám tam nechal lodě a začali jsme stíhat Vikiho, protože nám slíbil, že nás veme do Budějic jeho autobusem. Stihli jsme ho na nějakém jezu. Tam jsme teprve dali oběd a čekali až se oni připraví na dalekou jízdu domů. Cestou jsme se podívali, kde má Viki doky a autobusák nás potom vyhodil na nádraží. Vlak jel téměř jako na objednávku. Bohužel nevím kdy dorazil do Prahy, jelikož jsem jel jinou cestou, ale já jsem byl v půl osmé doma.

Tak doufám, že jsem to vylíčil celkem dobře a za případné nedostatky nebo chyby se omlouvám.

Čau zase příště

zapsal Diki

Voda podzimní nr.2:

RožmburgV pátek jsme měli sraz na Hlavním nádraží u pokladny číslo 24.Sešlo se nás tam celkem dost, a byli to tito: Tatouch, Krup, Alfons, Maďal, Turbo, Chán, já (tzn. Širchán), Sova, Hroch, Ondra, Honza, OMV, Cuk, atd. Jelikož tento zápis píšu asi tři týdny po téhle vodě, fakt už nevim přesně, kdo tam byl i nebyl. Nalezli jsme do vlaku směrem na České Budějovice a odjeli jsme. Ve vlaku jsme se usadili do uličky a snažili jsme se nějak zabavit. Po nějaké době jsme se dočkali a v Č.B. rychle přestoupili na vlak do ........: bonusový kvíz. Můžete doplnit:

1. do Istambulu
  2. do hračkářství
  3. do Mekdonalda
  4. do p-----
  5. anebo do Velešína

(správnou odpověď si doplňte do volného místa). Tak to by už stačilo. Ve Velešíně jsme byli asi v 8:00. Vydali jsme se na cestu v malých skupinkách směrem k místu našeho “indiánského” tábora. Když jsme tam přišli čekal tam už Kule, který tam celej den sbíral houby aby si je mohl večer pěkně do křupavoučka osmažit a abychom mu je mohli večer sežrat!!! Až jsme to všechno sežrali, postavili jsme stan, a zalehli jsme.

Sobota

"Hej, kdo jsi, jaktože si prohlížíš naše stránky ?!?!"Asi v půl deváté jsme vstali, najedli se, složili stan, vyčistili zuby, sbalili batohy, uklidili po sobě a odešli jsme. Šli jsme stejnou cestou, kterou se dříve chodilo do Krumlova. Asi za dvě hodiny jsme byli tam. Vytahali jsme lodě, převlékli jsme se a pak jsme tam stáli jako debžoti, protože nikdo nevěděl, kdo s kým jede. Nakonec jsme vyrazili (hurá). Mimochodem já jsem jel na ponorce (kanár), protože jsem nebyl opravovat. To je výzva na příští opravu lodí. Jste srdečně zváni (lodí na opravu je dost). V poledne jsme se naobědvali a jedení jsme si zkracoval freestylovou jízdou s gumákem. Pokračujeme dál Večer bydlíme na jakémsi tábořišti. K večeři bylo majolkáno. Pakj nám Krup ještě zapařil něco na kytaru a pak jsme se odebrali do spacáků.

Neděle

Vstáváme asi v x:xx ráno jíme kukuřičku, kterou nám uvařil Tatouch. Vydáváme se na druhý asi 24km dlouhý úsek. V podstatě celý den makáme jako barevný, abysme to stihli. Zběsile rychle obědváme a jedeme dál. Hiczovi už na nás čekali. Rychle jsme naložili lodě na auto a ještě rychlejc jsme se převlíkli a vyběhli jsme k nádraží. Stihli jsme to docela ok. Tak to bude asi vše.

pro vás zapsal Širchán

Voda II

Druhá podzimní voda začínala tam, kde minulá voda skončila, tedy v Českém Krumlově. Lodě jsme měli nechané u nějakých dobrodinců naproti kempu Nové Spolí. Alfons vymyslel a prosadil (takových lidí by bylo třeba ve vysoké politice!!), že pojedeme v pátek večer do Velešína, odkud dojdeme na místo tábora u Malčic a ráno půjdeme do Krumlova, což bude dohromady ohromně dobrodružné. V pátek jsme tedy odjeli do Velešína a odešli na táborovou louku, kde již na nás čekal Kule z minulého dne. Sežrali jsme mu, chudákovi, jablečný kompot (nebo spíš pyré), trošku se vykoupali, trošku hráli na kytaru a pak šli spát. Skeptici museli uznat, že jít na vodu přes místo, kam jezdíme na tábor je přece jen celkem zajímavé.

Výzva, hledající Alfa nás cestou významně pobavila. Ovšem majitel toho jezevčíka by náš humor asi nesdílel...Ráno jsme se vzbudili asi v osum (jak překvapivé!) a ohromně rychle se sbalili a odešli (už v jedenáct – Kule se překonává v rychlosti balení) do Krumlova. Maďal nesl Gumáka, neboť nás jelo více, než bylo míst na lodích, a proto jsme jej operativně přibalili. Do Krumlova jsme došli celkem bez problémů, jen cestou jsme narazili na zajímavý inzerát, že někdo hledá jezevčíka Alfa se srstí jako divočák, nebo tak nějak... V Krumlově jsme se moc nezdržovali a hned vyrazili na vodu. V Krumlově je několik jezů, první jsme přeházeli pře zahrazenou šlajsnu, a hned u druhého jsme zastavili na oběd, protože v něm byla šlajsna, na které jsme se vystřídali v několika jízdách na Gumáku. S normálníma loděma nemělo smysl šlajsnu projíždět, neboť v ní byl schod o který se loď lámala. To ovšem nechápali kolemprojíždějící vodáci, ketří zde houfně ničili lodě (asi je měli z půjčovny). Obzvláště nás zaujala jedna kredenciózní paní s manželem, kteří najeli do šlajsny tak blbě, že se dole cvakli. Trošku jsme je zachránili, ovšem na poznámku, že to nemá smysl jezdit, že se tam láme loď odvětil ten pán, dozajista ostřílený námořník a zkušený vodák, Tatouch hraje na kejtru, nejspíše o tom, jak "ležel si tuhej na fleku" že to ví, a že se to tam láme každýmu. Tento odzbrojující argument jsme se ani nepokoušeli strávit, a raději jsme se věnovali chlebům s pomazánkou z rybiček a pórku. Po obědě jsme vyrazili dále. Další jez byl také sjízdný, a to bez problémů skrze nádhernou retardérku. Následující jez jsme jeli pozvolnou šlajsnou, kde teklo asi 10 cm vody, takže loď sice dřela, ale když se vyložil háček a věci, celkem to šlo. Našemu vodáckému umění, šarmu a eleganci (J ) přihlíželi turisté z nedalekého mostu. Za chvíli jsme vyjeli z Krumlova, projeli kolem čističky a zjistilli, že v řece se zase začínají objevovat řasy, které skončili u Větřního. Řeka byla překvapivě čistá a okolí také stálo za to. Pár kiláků za městem na levém břehu pokořovali nějací horolezci skály. Trošku jsme u nich zastavili a koukali na ně. Najednou jsme si všimli, že asi sto metrů po proudu od nás prší! Přitom na nás zatím nepršelo! Viděli jsme úplně rovnou stěnu deště ze strany. Chvíli jsme se tomu divili, ale pak nám došlo, že se stěna k nám velmi rychle přibližuje. Provedli jsme rychlé vylodění na Normandii a schovali se pod strom. Po chvíli déšť ustal a jelo se dál. Kule neustále tvrdil, že není kam spěchat, a v pohodičce můžeme někde už tábořit. Přitom jsme za celý den ujeli asi tak pět, nanejvýš šest km. Bohužel jsme Kuleho poslechli a zanedlouho jsme zaparkovali. Kule, Turbo a Alfons odešli pro vodu někam celkem daleko podle azimutu, ostatní postavili stany a nanosili dříví, někteří odpálkovávali pádlem šišky na Cuka. K večeři bylo sejráno. Kulecí skupina si nejdříve snědla z vršku všechen sejra a pak jedla suchý kolena. Rozčilovali se, že jsem s nima nechtěl jíst, protože jsem přišel o něco později, když už tam byly právě jenom ty suchý kolena... No nic, po večeři se trošku hrálo na kytaru, ale všichni byly ňáký divný, takže šli hnedka spát (asi si vzali příklad z Cuka, který musí spát denně alespoň 8 hodin, nebo pak nestojí za nic. Otázkou zůstává, zda-li na to vůbec ten spánek má nějaký vliv...).

Naše geniální tropika - systém čtyř spojenýchRáno bylo velmi veselé. Měli jsme opět asi šest litrů kukurukukůůhchkrdtnbflmpsvzxywqřičky na osobu. Kule se poprvé podíval do kilometráže a zjistil, že před sebou máme ještě třicet kilometrů, a že ve tři je sraz s panem Martinem v Boršově, a že teď je asi půl třetí (no to jsem trošku přehnal, bylo asi devět). Vyrazili jsme v rekordním přízračném čase, kolem půl desáté. Celou dobu jsme děsně makali, prosvištěli jsme Zlatou korunou (krásná retardérka) a zastavili pod Dívčím Kamenem. Zde jsme slupli oběd a mírně zreorganisovali posádky. Gumák totiž ucházel a Cuk s Hrochem byli hrozně rozčarovaní, že “to nejede”. Bylo to především tím, že nepádlovali... Gumáka nakonec táhl Kule a pak Tatouch, posádky jsme rozházeli do laminátek, někam porculány a jelo se dál. Makali jsme jak draci, Boršovský jez jsme svištně přenesli a už jsme potkali pana Martina s vlekem a autem. Rychle jsme si sbalili, nandali lodě na vlek a odběhli na nádraží. Zůstal Kule a Cuk, kteří jeli s nimi autem vyložit lodě. Širchán si při běhu na nádraží stěžoval, že ho někdo obtěžoval, aby šel snad odnést svoji loď na vlek nebo ji nedejbože dokonce vyhoubičkovat (!!!) a málem si kvůli tomu, chudáček, nestihl přezout suché boty! Obzvláště my, běžíce ve wasserkedskách a s loďáky přes rameno, jsme jeho hořekování naprosto chápali. Vlak jsme úspěšně stihli. V budějkách jsme nastoupili do našeho rychlíku a dali si oplatky, které nám důležitě naplánoval Kule, ale sám si jich bohužel neužil, neboť jel autem. Pan průvodčí zprvu trošku dělal dusno, když jsme stáli u služebního oddílu s koly, který byl otevřený už když jsme tam přišli, a chtěl zavolat policii, ale nakonec se uklidnil a vlak mohl vyjet. Do Prahy jsme přijeli v podvečer, udělali kolečko a dál už to znáte...