ŠUP 18

H2O2 aneb voda druhá jarní

Jak vidno, paní Hrochová se neohroženě vrhala do vln.Tato již tradiční oddílová akce se konala v obvyklém termínu od 5. května do 8. tohoto měsíce. Vzhledem k tomu že účastníků bylo poněkud více než na H2O1, bylo nutno vzíti s sebou ještě nějaké lodě, pádla a vesty. To znamená problém. Jak to všechno dostat na horní tok Otavy? U oběda se strhla menší šiškovka - Mungo se ozbrojil šiškami a vestou coby štítem. No nakonec se nám o dopravu lodí postarali ochotní Hrochovi rodiče. Za odměnu pak mohli jet s námi a dokonce jsme jim zapůjčili jednu z našich nejnovějších lodí. Ale aby to nevypadalo jako kritika, opravdu nám moc pomohli a bez nich by nemohli jet všichni, co chtěli a nakonec také jeli.

Takže vyprávění se začíná v pátek Na autobusovém nádraží Smíchov-Anděl. Zde jsme se v určený čas sešli a nasedli do autobusu do Sušice. Zde vystupujeme a čekáme na přípoj do ... V Sušici nás dojíždějí Hrochovi s Hrochem, Kulem, Krupem a psem Benem. Po kratší poradě se k nim do auta ještě vecpe Turbo, Plác a "pan fitness" Alfons. Tito odjíždějí a ostatní čekají dál na bus. V kempu, kde budeme dnes spát, se mezitím vykládají loděpádlavesty, staví se stany, jede se na dřevo. Když dorazí zbytek, jde se spát. Většina spí pod širákem, akorát "srabíci" se ubytují pod tropikem (ne že bych tam nespal taky, ale tohle je názor veřejnosti- Alfonse).

OMV jede s TatouchemDruhý den se jako obvykle nestává nijak brzy. Není totiž kam spěchat, musíme počkat na pana Hrocha, který jel s autem do Horažďovic a zpátky se vrací autobusem, který přijíždí až někdy po 11 hodině. Po snídani , ke který byla asi jedna čtvrtina závinu na osobu (množství zdaleka nedostačující), se rozeberou pádla, vesty a utvoří se posádky. Ty tu vypisovat nebudu, protože by to zabralo asi půl stránky. Podle rčení: "Vodák ,který je na řece před jedenáctou je blázen.", nasedáme asi v půl dvanácté a vyjíždíme. Vzhledem k Maďal vylovil špičku lodi, která kolem nás proplula a vyfotil si tuto trofejní fotku: "My name is Maďal Nukem and I'm coming to get the rest of you, alien bastards!" tomu že tento úsek je značně divoký, tudíž i nebezpečný, tak jsme si určili pořadí, v jakém pojedeme a případně se budeme cvakat a následně zachraňovat. Logika věci říká, že první a poslední pojedou ty nejzkušenější. No ale abych nezdržoval, tak dál. Řeka tu pěkně teče a skoro pořád jsou nějaké peřeje a tak se nemusí ani moc pádlovat. Cesta probíhala celkem v pohodě. Cvakli se Hrochovi (dvakrát nebo třikrát) a individuum jménem Hroch, které utopilo hrnec a my jsme ho už nenašli - bohužel. Jak jsem již řekl, Hrochovi s sebou měli také psa Bena, který potvrdil hroší kvality, když vydržel asi dvě minuty pod cvaknutou lodí. K večeři máme "rejžáno á la čína" (bylo to docela poživatelné), pak Krup hraje na "kejtru" a zpívá (my taky zpíváme). Jo a ještě jsem zapomněl, že před večeří se hrála známá indiánská hra - lakross. Dnes nespal nikdo pod tropikem, takže nebyli žádní srabíci.

Jedna z mnoha přestávek cestouNeděli jsme zahájili připálenou krupičkou. Maďal schovává cukr, a ostatní se mezi sebou hádají, kdo že ho má a my zasvěcení se jim potají smějeme. Když ho najdou hrozně nadávají. Jsou to mrzouti! Vyrážíme v obvyklý čas, tedy okolo 11 hodiny. Cesta probíhá dobře, řeka je pěkná a docela "teče", a i nějaký ten jezík se najde. Pod jedním takovýmto jezem se cvakne Turbo s Ahalbertem. Poznámka Turba (tedy moje): Víte on Ahalbert ve věcech Sokolníci nemají jen sokoly, ale také výry (nebo Výry?:-)) Tohle je Kuba. nematematických je poněkud pomalejší v rozhodování a tak než se rozmyslí, že si má sednout a nenaklánět se, tak vám proud vezme špičku, stojící Ahalbert se převáží, snaží se s tím něco udělat a zvrhne loď. Nedá se nic dělat "Stalo se", ale doufám, že z toho Ahalbert vyroste. Pod dalším jezem se cvakne Hroch a pak mu ještě ujede loď. Krup jí jede zachraňovat a chytá jí asi o sto metrů níže. Vrací se pěšky k jezu za ostatními a nasedá k Turbovi na loď a jedou pro tu Krupovu a cvaknou se. Odborná expertiza obou dvou případu na požádání u p. Turba. Cestou potkáváme také kajakářské závody. Co se týče oběda, tak nemáme jasno o místě, kde budeme obědvat a Krup má svůj názor a nastalou situaci řeší po svém - odjíždí s jídelním loďákem. Ostatní se mu chtě nechtě musí podřídit, a tak jedem za ním. Nakonec obědváme na docela slušném místě. V odpoledních hodinách nás ještě chytne taková malá přeprška, ale ta hned přejde. Nakonec se zabydlujeme na takové malé loučce u lesa, kde je strašně moc komárů. Tentokrát stavíme stany a ani nejzavilejší odpůrci těchto příbytků ani neprotestují (nebo alespoň ne příliš nahlas). Pak většina hraje lakross, menšina se jde koupat k jezu a Ahalbert vaří čaj. Večeře se skládá z brambor a dušené mrkve. Radši zalézáme do spacáku, protože komáři jsou opravdu neodbytní.

Orel mořský - Mařenka ke Hrochovi od svojeho pána nechce...V pondělí jsme vstali docela brzy, hlavně proto, že jsme chtěli stihnou sokolnické představení na nedalekém hradu Rábí. Vystoupení začínalo "již" v jedenáct hodin, takže jsme měli co dělat. Nakonec jsme vše stihli a viděli krásnou ukázku sokolnického řemesla - Orla mořského MařenkuMařenka se majestátně vznáší ve výšinách, Výra velkého Kubu, Luňáka Luďu a ještě mnoho dalších ptáků, třeba letícího kondora Kendyho. Jenže to už čas chýlil k odjezdu, protože do Horažďovic to byl ještě pěkný kousek. O tom dnešním úseku není co říci, jelikož není tak zajímavý a navíc nebylo moc hezky, takže si to člověk tak neužil. V Horažďovicích jsme vytáhli lodě, přebalili si a zanechali tu pár odvážlivců, kteří naloží lodě a pojedou do Prahy autem. My ostatní jsme spěchali na autobus, do kterého jsme se úspěšně napěchovali. Cestou se nepřihodilo nic zvláštního, až na to, že jsme uvízli v dopravní zácpě. Do Prahy jsme přesto dorazili v rozumnou hodinu. To je vše přátelé. Doufám že jsem vás příliš neunavil a někdy se zase ve zdraví a v pohodě sejdeme.

Turbo

Voda I - alternativně-experimentální zápis

U oběda nás navštívila ještěrka, asi chtěla dát kousnout...Vzešli jsme se Na Knížeti kolem dokola 15:40, abychom pojistili, že o autobuk, kterým jsme chtěli jed je koněpud vilný průjem. Tatouch sice roztál ve flintě, vševíce to nepáčilo na to, Mára je poprvé na vodě - necítí se zde moc stabilně... abychom se do autobuku vycpali. Jelito jsme tedy až tím delším o vrhlinu pozděj. Při cestování do Sušenkice jsme se prachovali, zda do Rejkámene nebudeme můstek jíl pěšci, ale v Sušenkici jsme rašpli delší stroj asi za třičtvrtě vrhliny do Radoušova, který nám ty báby na internacích uchopitelně zatajely! Chvíli jsme si tedy kladli čestice, vyvíjeli Širpánovu Colu, oháněli se a v dáli HU, pročež jsme se odvlezli autobukem do Rejkámene, kde již stejkoval Kule s loďma a podobnýma nesmylama (vádla, testy, kostle, znáte to…). Dohodili jsme se sebou pod šmírák a stáli až do brány.

Delší dan ránou jsme se podali na vosu. Panorama Rábí - PanoRábí Ledů bylo osum a nástup šveskáč, takžel to vrásně pošlo. Pěli jsme pivokým horským průsakem. Po párek kulometech jsme zaplavili na oběť. Lestkou se cvrklo někulik lidí, prakůže bylo hojně vosy. Po oběti jsme pokrokovali déle a zaslavili u psa, kde jsme se utázbořili. Prali jsme na stovku a vířili večeři - Mileno. Potom jsme zaprali na citeru a šli svát.

V nuděli jsme pokydali vařič s rarohem, který nemyl moč bodrý. Kule zkušeně projíždí jezem Svalili jsme se a jali déle. Prodali jsme Sušenkicí (2x přetlakovací jed) a na oběť zatavili v kentu, který byl celtem prázdninový. K oběti myla Širpánova vyniklající pomatlánka. Jali jsme déle a zakotlili pod Rábínem. Vyhráli jsme se na přezkum hranu a zaspěchali u lidí několik dobrokůlníků. Jaké bylo naše přechlapení, když jsme pojistili, že poledvina kradu je polystěračová. Kexík radí Dikoušovi, kudy to má vzít. Zatavili jsme se v cukrovkárně na smrsklinu a potomek sešlehli domů k jazzu, kde jsme si zadrali kotníkovou a vykoumali se v řeči. Pakt jsme se krátili a uvířili večeři - lyži s česnátkem, protože někdo zapotil kbelík. Z rouna, když jsme dovířili se zvrhla kouře, takže jsme jeli za klepotu klapek o tropy.

V pindilí jsme jedli do Moražďovic, takže jsme jedli celkem bichle. Městou jsme si drali jemnou boxovku, kde Lafons vírně zmastil loukoť. Oběť jsme si drali u Hupčického jazzu, který jsme sťali děsně u kosy. Hloh si chtěl namastit na pažitku ještě páslo, což Kubleho vyskočilo na nejsušší mísu. Ryčně jsme dojeli a dojedli do Moražďovic. Zde jsme u spána z lejna promluvili, že tam-tam nemáme lidi do psí štěk. Jako rád jsme spíchli nějaký autobuk, takže v Prase jsme vyli asi okolem švestek.