ŠUP 15

Voda I

Po delším váhání jsme se rozhodli jet na jaře Sázavu. Bohužel již neměla tolik vody jako koncem února, když se v ní v Krhanicích koupal Chán a další dobrodruzi, nicméně stále ještě měla 10 cm nad potřebné minimum. Lodě jsme měli u Qík & PsíkHračičky ve Zlenicích. Proto jsme v pátek jeli do Senohrab a došli na kopce nad Sázavou a přespali zde. Chán, Qík a Psík spali pod širákem. Měli jsme zde poprvé tři nová tropika od Martina Novotného bývalého člena oddílu - dnes majitele firmy Testudo. Tropika měla ještě nějaké mouchy, ale na druhé vodě již byla v definitivní podobě.

Čenich se v takovýchto tropických podmínkách musí trochu ochladit...Ráno nás někdo strašně brzo vzbudil myslím, že to byl Maďal. Přesvědčil jsem ho, že Máša dorazí k Hračičkovi až v 9 hodin. Přijdeme-li dřív tak bude muset přeplavat Sázavu a ještě naštve Hračičku který nechtěl být buzen před devátou. Přesvědčil jsem Maďala a další nedočkavce a ještě si chvíli můžeme poležet.

Sníme závin, sbalíme stany a jdeme kolem zříceniny hradu Hláska k vodě. Při překonávání Mnichovky rozbije Brek v loďáku kečup. Potom vozí celou dobu kečupové svršky jen tak v igeliťáku volně pohozené v lodi.

Máša na kormidle - jistota a zkušenost:-)Oběd si dáváme v Nespekách u jezu. Celý den svítí slunce a je letní počasí. První větší dobrodružství je na týneckém jezu. Jak je vidět z fotek sjeli ho i tací borci jako Širchán, Qík, …. .

Další jez v Chrástu většina přetahovala - bylo již dost hodin. Já, Maďal a Hroch na kajaku jsme jez jeli dírou v jezu ( vlevo od šlajsny ). Povedlo se. Bohužel Hroch tento svůj pokus zopakoval na druhé vodě se Sovou na Gandalfovi a úplně ho zničil (Gandalfa , né Sovu). Jel totiž naprosto špatně. Kdyby jel tam co na kajaku tak projel bez problémů. To jsem mu ovšem ukazoval kudy má jet. Kdyby však nebyl tak hrrr a počkal na někoho zkušeného a nechal si poradit tak teď nemusel opravovat Gandalfa.

Že by obídek?Na první vodě však jedeme bez cvaknutí. Přenášíme Brejlov a Káňov a jsme u Pěnkavy. Je zde tak akorát vody aby se to dalo ještě sjet. Tatouch k našemu překvapení sjede pod místo kde jsme před léty spali. Ukazuje se, že je to jedno, protože to skvělé místo je již oplocené. Alfons vyjednává se správcem střelnice, že můžeme přespat na louce kde je střelnice. Vytahujeme lodě a vrháme se na stavbu velkého tropika. Je doplněno ještě celtou a jedním starým tropikem. V noci prší a jsme rádi že tropika máme. Jen Parakotul se vysune ze stanu ven a diví se, že je mokrý. Uvaříme Širchánem naplánované miláno s kolínkama, která naštěstí přinesl Maďal. Jinak byl jídelníček docela bez problémů . Po večeři všichni zalezou spát vydrží jen Máša, Alfons, Maďal a Tatouch.

Ráno vaříme krupičnou kaši. Po zmatených formalitách kdy se dohadujeme, který tup zde zapomněl pádlo, kotlíky, či kanystr odjíždíme. Čeká nás již jen pár jezů - Lesní, Kamenný přívoz a Žampach. Pak docela pěkné peřejky až do Pikovic. Zde jedeme po oleji až do Měchenic. Bulík se vzteká na kajaku, ale nakonec vydrží také až do Měchenic. Lodě uklízíme k Boháčům do chalupy a hurá na vlak.

Zapsal Kule

Voda II

Na téhle vodě se jela Před pikolou, za pikolou... rychle, ať to stihnu!Sázava, stejný úsek jako minule. Sešli jsme se na Vršovickém nádraží v 16:59 (Kulecí strašně srandovnní zadávání času,hmm). Všichni jsme si koupili jízdenky do Senohrab. Po cestě se k nám připojil Krup. Po vystoupení jsme chvíli šli na místo našeho budoucího tábořiště. Tam jsme poprvé otestovali naše nová tropika navržená na spojení čtyř na jednou. Z toho vznikl bezvadný stanový komplex, kam jsme se všichni vešli. Ráno jsme pojedli záviny, sbalili se a vydali jsme se na místo, kde měl čekat Tatouch, Horác s Čenichem a lodě.

Bratří Chánové - dokonalá souhraPo cestě jsme brodili. Na místě jsme chvíli čekali a potom, když se přivalili, rozdělili jsme háčky a kotrčníky a vyjeli jsme. Počasí nebylo zrovna ideální,chvíli pršelo. Když jsme ale zastavili na oběd, na chvíli vysvitlo slunce. Při další cestě ovšem zase pršelo a to ještě víc. Za jedním z¨jezů se cvakli Hroch se Sovou a už tak naraseného Gandalfa ještě víc rozrasili. Pak jsem prostě jeli dál až jsme dojeli na cíl cesty toho dne-střelnici. Nanosili jsme dřevo, postavili jsme stany a udělali večeři-rejžáno. Pak jsme šli spát.

Ráno je k snídani kukuřička. Na gumákovi přijíždějí Alf a Dikobraz. Balíme a odjíždíme. Po cestě se cvakli pro změnu Horác s Cukem. Postupně se dovezeme až na olej který vede do Vltavy. Dopádlujem to až do Měchenic, dáme lodě k Ma-
ďalovi a odjíždíme vlakem do našich suchých domovů.